Dat blijkt uit onderzoek van TNS Nipo voor Het
Financieele Dagblad
.

Twee op de drie ondervraagde zelfstandigen denkt dat Willem-Alexander zich
meer zal profileren als ambassadeur van het bedrijfsleven. Opvallend is wel
dat slechts 11 procent van de ondernemers vindt dat het Koninklijk Huis op
dit moment persoonlijk meerwaarde voor hen heeft.

Werk aan de winkel voor de nieuwe koning, vindt onderzoeker Tim de Beer van
TNS Nipo. "Dat betekent dat er nog veel meer valt te halen uit
handelsmissies. Willem-Alexander zou zich hier in zijn functie erg op moeten
toeleggen."

Bijna de helft van de ondernemers verwacht dat Willem-Alexanders enthousiasme
voor sportevenementen hem zal helpen bij zijn inzet voor het bedrijfsleven.
"Hij heeft veel contacten opgedaan via het Internationaal Olympisch Comité.
Dat netwerk kan ook in de toekomst van waarde zijn", denkt De Beer.

Lees ook:

Willem-Alexander koning, Beatrix doet afstand

Willem-Alexander: de oliekoning

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl